Bursa'nın Gemlik ilçesi Borusan Limanı'nda demirli bulunan Türk bandıralı Burcum-I isimli kuru yük gemisinde meydana gelen kazada bir kişi hayatını kaybetti.
Borusan Limanı gemi demirleme sahasında demirli bulunan Burcum-I isimli kuru yük gemisinde güverte reisi olarak görev yapan İshak Şimşek (41), geminin denize düşen servis botunu almak için denize atladı. Boğulma tehlikesi yaşayan Şimşek, arkadaşları tarafından kurtarıldı. Gemlik İlçe Devlet Hastanesine kaldırılan Şimşek yapılan müdahaleye rağmen hayatını kaybetti. Olayla ilgili başlatılan soruşturma sürüyor.
Borusan Lojistik 2006 yılı içinde Borusan Gemlik Limanı için yeni bir yatırım planlıyor. Liman böylelikle mevcut kapasitesini artırarak daha hızlı ve yüksek verimlilikle hizmet verebilecek.
Borusan Lojistik Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Dölen, lojistik sektörünün teknolojideki gelişmeler ve ticaretin hızla küreselleşmesi sonucunda bugün tüm dünyada en önemli, en çok dikkat çeken sektörler arasında yerini aldığını söyledi. Lojistik ve ilişkili alanlarda küresel düzeyde yoğun bir rekabet yaşandığına dikkat çeken Dölen, “Avantajlı coğrafi konumumuz, gelişen dış ticaret hacmimiz, bölgesel etkinliğimizin artıyor olması ve lojistik sektörümüzün ortaya koyduğu dinamik performans, Türkiye’nin bu alandaki rekabet gücünü her gün biraz daha artırmakta ve ön plana çıkarmakta” şeklinde konuştu.
Limanlara yatırım lojistiği canlandırır
Ülkemizde lojistik sektöründe varolan büyüme potansiyelinin iyi kullanılması ülkemiz ve yakın coğrafyamız açısından çok önemli fırsatlar sunmakta olduğunu belirten İbrahim Dölen, bu potansiyelin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle limanlarımızın daha iyi değerlendirilebilmesi ve gelecekteki ihtiyaçlarımızı göz önüne alarak kapasite ve verimliliğinin artırılması gerektiğini savundu. Dölen, bu bakımdan limanlarımızda yatırımların hızla gerçekleştirilmesiyle Türk lojistik sektörüne çok ciddi katkılar yapılacağının altını çizdi. Borusan Lojistik olarak liman çalışmalarına bu perspektifle yaklaştıklarına dikkat çeken Dölen, şu bilgileri verdi:
“Liman hizmetleri, Borusan Lojistik’in odaklandığı üç stratejik iş alanından biridir. Kuruluş, Gemlik’te kurulu liman tesislerinde genel kargo ve konteyner tahliye, yükleme ve depolama hizmetlerini tek merkezde müşterilerine sağlıyor. Gemlik Limanı’nda aynı zamanda PCC ve RO-RO terminal hizmetleri de veriliyor. Borusan Lojistik Gemlik limanındaki konteyner hareketleri 2005 yılında bir önceki yıla göre yüzde 9,3 artış gösterdi. 2005 yılında limandaki hareketlilik, konteyner yüklemesi 45.443 teu*, boşaltma ise 45.070 teu olmak üzere toplam 90.513 teu’ya ulaştı. 2004 yılında toplam 82.806 teu’luk yükleme ve boşaltma yapılmıştı. 2006 yılı sonunda yıllık 100,000 TEU hedefinin geçilmesi planlanmakta. Borusan limanı konteyner hizmetleri dışında yıllık 2 milyon ton genel kargo elleçleme hizmeti ile bölgenin dış ticaretinde önemli katkılar sağlamaktadır.”
Yıl 2005
|
Yükleme (teu)
|
Boşaltma (teu)
|
Toplam
|
2004’e göre değişim
|
Borusan Lojistik Gemlik Limanı
|
45.443
|
45.070
|
90.513
|
+%9,3
|
Gemlik Limanı için yeni yatırımlar var
Borusan Lojistik Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Dölen, Türkiye’nin coğrafi konumu itibarı ile sahip olduğu avantajı değerlendirebilmesi için limanlar ile birlikte, bağlantılı demiryolları ve karayollarının geliştirilmesinin önemine de dikkat çekti. Dölen, konuyla ilgili düşüncelerini şu şekilde dile getirdi:
“Üç tarafı denizle çevrili ülkemiz, liman faaliyetleri açısından eşine az rastlanır bir fırsat sunuyor. Ülkemizin coğrafi konumu lojistik sektörünün gelişmesi için neler yapılması gerektiği konusunda bize yön gösteriyor. Sektörümüzün büyüyebilmesi için gelişkin limanlara, bu limanlar ile yeterli demiryolu ve karayolları bağlantılarına ihtiyaç duyuyoruz. Bu alanda geliştirilecek makro planlar çerçevesinde yapılacak yatırımların sektörümüzü uluslararası alanda hak ettiği konuma taşıyabileceğine inanıyoruz. Gemlik Limanına yaptığımız sürekli yatırımlarla kapasitemizi artırırken, müşteri odaklı bir anlayış ile hizmet kalitemizi de yükseltiyoruz. Halen limanımızda en son teknolojilerle donatılmış altyapımız, modern entegre hizmet sağlayıcısı kimliğimiz ile bölgenin taleplerine yanıt veriyoruz. Gelecekte Gemlik’te oluşabilecek arz yetersizliği için de hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Borusan Lojistik 2006 yılı içinde Gemlik limanı için yeni bir yatırım planlıyor. Liman böylelikle mevcut kapasitesini artırarak daha hızlı ve yüksek verimlilikle hizmet verebilecek.”
Kaynak: Hatice KARATAŞ-Dünya Gazetesi/Perşembe Rotası
TOFAŞ'A AUTOPORT’TAN DAVET VAR
Yetersizlik nedeniyle İzmir Limanı’na yöneldiklerini söyleyen TOFAŞ CEO’su Ali Pandır’a otomobil elleçleme limanı Autoport’tan davet geldi.
Otomotiv ihracatını ağırlıklı olarak GEMPORT ve Borusan Limanı’ndan yapan ancak, bu limanların yetmemesi nedeniyle İzmir Limanı’na yöneldiklerini söyleyen TOFAŞ CEO’su Ali Pandır’a Türkiye’nin ilk otomobil elleçleme limanı Autoport’tan davet geldi.
Limanlarının Doğu ve Güney Marmara'da yerleşik otomotiv üreticileri ve distribütörlerin kesişme noktasında bulunduğunu belirten Arkas Liman Grubu Ticaret ve Sistem Destek Direktörü Özgür Kalelioğlu, “İthal ve ihraç edilen tüm markalara hizmet veren Kocaeli’nin Yeniköy Beldesi’ndeki Autoport Terminali, otomotive özel olarak tasarlandı.
Tofaş’ın 350 kilometre daha uzakta ve diğer yüklerle birlikte elleçlenecek liman yerine, tamamen otomotiv elleçleyen bir limanı tercih etmesi daha fizibl olur. Autoport’ta A’dan Z’ye hizmet veriliyor. Türkiye’de böyle bir sistem henüz mevcut değil. Taşeronların ayrı, liman hizmetlerinin ayrı, ardiye vb görünen hizmetlerin ayrı ayrı tarifelendirildiği bir yapı yerine otomotiv ihtisas limanını seçmek Tofaş gibi tüm otomotiv kuruluşlarımıza da kazandıracaktır” diye konuştu.
Borusan Limanında 3üncü faz konuşmaları
Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç, Gemlik'teki Borusan Lojistik Limanı yatırımının üçüncü fazına başlamayı konuşmaya başladıklarını belirtti.
Borusan Limanı'nda 2008 yılında başlatılan 100 milyon dolarlık genişleme yatırımı, planlanan zamanda tamamlanırken, yatırımla, liman kapasitesinde yaklaşık iki kat artış sağlandığı açıklandı.
Liman 10 bin TEU kapasiteli konteyner gemilerine hizmet verebilir konuma geldi. Yatırım sonucunda Borusan Lojistik, 5 milyon ton genel kargo, 400 bin TEU konteyner ve 250 bin araç elleçleme kapasitesine ulaştı, bin 400 metre yanaşma yeri ve 280 bin metrekarelik gümrüklü ve 80 bin metrekarelik gümrüksüz terminal sahasına sahip oldu.
İzin süreci 3 yıl süren Borusan Limanı'nın 2 yıllık yapım sürecinin ardından faaliyete geçtiğini dile getiren Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç “Her 5 ila 10 senede krize girdiğimizi düşünürseniz, bir yatırımcının 'böyle liman yapmak istiyorum' dedikten sonra inşaata başlaması için 3 sene geçmesi inanılmaz zorluk'' diye konuştu.
Kriz öncesinde yaptıkları fizibilitelerle limanı yapmaya giriştiklerini ve krizi öngörmelerine rağmen planlarını çok fazla değiştirmediklerini ifade eden Gürgenç, limanın, kriz öncesi yapılan fizibilitelerdeki rakamları tutturduğunu belirtti.
Gürgenç, ''Çok geçmeden, yaklaşık 1 yıl içinde bu yatırımın üçüncü fazına başlamayı şu anda konuşmaya başladık. İzinlerimiz, 3. ve 4. fazı da kapsadığı için artık izin gibi bir durum yok önümüzde. Biz uygun gördüğümüz anda üçüncü faza başlayabilecek vaziyetteyiz'' dedi. “Gemlİkte bİr dünya lİmanı” Borusan Lojistik Liman İşletme ve Uluslararası Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Özgür Soy ise, Gemlikte dünya standartlarında bir liman oluşturduklarını söyledi.
Bu nedenle de “Gemlik'te bir dünya limanı” sloganını benimsediklerini ifade eden Özgür Soy, Borusan Limanı'nın konteyner, genel kargo, araç parkı hizmetleri, dökme, liman ve terminal hizmetlerini 7 gün 24 saat dünya standartlarında sunduğunu söyledi.
Bu yatırımla Borusan Limanı'nın hem fiziki şartları hem de ekipman parkıyla Türkiye'de 10 bin TEU kapasiteli gemilere hizmet verebilen 3 limandan bir tanesi haline geldiğinin altını çizen Soy, 2010 – 2014 arasında mevcut izinler dahilinde gerçekleştirilecek yatırımlar ile büyümeye devam edeceklerini kaydetti.
Yaptıkları yatırımın bölgeye de önemli katkısının olduğuna dikkat çeken Soy, artık büyük gemilerin de bölgeye gelebildiğini anlatarak, “Yatırımlarımız bölge için hem maliyet, hem de zaman avantajı sağladı. Biz limanı lojistik merkezi olarak görüyoruz ve müşteri odaklı çalışıyoruz. Kendimizi sürekli dünyadaki limanlarla sınıyoruz ve son teknolojiyi takip ediyoruz” dedi.
Soy, 'Gemlik'te bir dünya limanı' sloganını kullandıklarını ifade ederek, “Gemlik'te 14-15 bin araç parklık limanlar var. Buradaki limanlar tüm Türkiye'nin ihracatını karşılayabilecek alana sahip. Yani kapasite iyi durumda. Borusan Limanı da stratejik konumuyla Güney Marmara, Ege ve İç Anadolu'dan gerçekleştirilen ihracat ve ithalat faaliyetlerinde Türkiye'nin en önemli gümrük kapılarından biri. Geçen ay 15 binin üzerinde araç ihracatı gerçekleştirdik” dedi.
Dünyanın en büyük konteyner armatörü olan Maersk Line'nın Ekim 2010 tarihi itibariyle Gemlik Bölgesi'ne uğrak yapmaya başlayan Scanmed Servisi'nin en büyük gemilerinden Magleby Maersk Gemisi Aralık ayında Borusan Limanı'na uğrak yaptı. 294 metre uzunluğundaki konteyner gemisi Gemlik'e uğrak yapan en büyük konteyner gemileri arasında yer almaktadır.
Gemlik Bölgesi'nde haftalık olarak Borusan Limanı'na uğrak yapan Maersk Line'nın ScanMed Servisi (Kuzey Avrupa Servisi), Gemlik'ten Kuzey Avrupa Limanları'na 11 günde servis verebiliyor. Bu servis ile birlikte bölgede uluslar arası ticaret yapan firmalara büyük avantajlar sağlıyor.
DenizHaber.Com
Toyota’lar Borusan Limanı’ndan çıkış yapacak
Toyota Lojistik’in Auris ve Verso model araçlarının Neptune Illiad gemisi ile Fransa’nın Sete Limanı’na giden toplam 478 adet araçlık ilk parti yüklemesi Borusan Limanı tarafından gerçekleştirildi.
Bu yıl Borusan Limanı’ndan da yüklenecek olan Toyota Lojistik Servisleri Türkiye’nin Auris ve Verso model araçları, bu yıl Ocak ayının ilk günlerinden itibaren Borusan Limanı’na giriş yapmaya başladı. Borusan’dan yapılan açıklamaya göre, 15 Ocak 2011 tarihinde Neptune Illiad gemisi ile Fransa’nın Sete Limanı’na giden toplam 478 adet araçlık yükleme, Borusan Limanı tarafından gerçekleştirildi.
Kaptan Haber
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder